زندگی انعکاسی از رفتار شماست

پسری با پدرش مشغول قدم زدن در کوه بودند . ناگهان پسر افتاد و آسیب دید و شروع به فریاد زدن کرد : “آه …” در کمال شگفتی ،ناله و فریاد خویش را شنید که از جایی از کوه تکرار می شود : “آه …”
با کنجکاوی فریاد زد : ” تو چه کسی هستی ؟”
و پاسخ شنید : ” تو چه کسی هستی ؟”
در حالی که از پاسخ عصبانی شده بود ، فریاد زد ” نامرد ترسو “
فوری جواب آمد : ” نامرد ترسو “
پس به پدرش نگاه کرد و پرسید : ” موضوع چیست ؟ قضیه از چه قرار است ؟”
پدر خندید و گفت: ” پسرم توجه کن ” و سپس به طرف کوه بلند داد زد :” من تو را تحسین می کنم .”
صدا پاسخ داد : ” من تو را تحسین می کنم .”
یکبار دیگر پدر فریاد زد : ” تو یک قهرمان هستی “
صدا جواب داد : ” تو یک قهرمان هستی”
پسر متعجب شد ، اما نمی توانست بفهمد . سپس پدر توضیح داد : ” مردم به این انعکاس صدا می گویند ،اما این واقعا زندگی است . آن به تو همان چیزی را که می گویی یا انجام می دهی را بر می گرداند .” زندگی ما ،انعکاسی از اعمال ماست . اگر عشق بیشتری در دنیا می خواهی ، عشق بیشتری در قلبت به وجود بیاور . اگر قابلیت بیشتری می خواهی ، صلاحیت خود را بهبود بخش . این ارتباط در مورد هر چیزی در تمام جنبه های زندگی صادق است . زندگی همان چیزی را به تو برمی گرداند که به آن داده ای . “

این سخنان را شنیده اید : ” هر کس کشته ی خویش را درو میکند ” همین مطلب در مورد ذهن هم صادق است .

شما همان چیزی هستید که همواره بدان می اندیشید .” در این مورد یک یا دو دقیقه فکر کنید .
به هر چیزی فکر می کنید ،مثبت یا منفی ،آن بر اعمالتان تاثیر خواهد گذاشت . شما مانند افرادی که با آن ها مراوده و معاشرت دارید خواهید شد . مردمی که با آن ها معاشرت دارید و یا تشریک مساعی می کنید ، تاثیر زیادی بر نحوه ی رفتاری که برای عمل کردن و یا عمل نکردن در برابر آرزوهایتان برمی گزینید ،دارند . آیا تا به حال با فرد خونگرمی برخورد نکرده اید که هم به شما و هم به دیگران انرژی می دهد ؟ ما می دانیم که ” اعتماد به نفس مسری است و عدم اعتماد به نفس نیز اینگونه است .”
ما باید ا زخود و افرادی که برای سپری کردن وقت گرانبهایمان برمی گزینیم تقاضای بیشتری داشته باشیم . همیشه فکر را با چیزی مثبت پر کنید ،با کسانی که می گویند ” من می توانم ” و نه کسانی که می گویند ” نمی شود انجام داد !” ارتباط داشته باشید .

اگر نمی توانید فردی با افکار مثبت پیدا کنید ، آن گاه خود را در کتابها ،مجلات و نوارهای مثبت غرق کنید و سرانجام به طور اتوماتیک وار افراد مثبت را جذب خواهید کرد . در ابتدا ممکن است مشکل باشد ،اما به خاطر داشته باشید هر کس دربعضی مراحل مشکلاتی دارد . روشی که برای واکنش نشان دادن انتخاب می کنید ،آن چیزی است که در کیفیت زندگیتان تفاوت ایجاد می کند. ما باید خود را طوری تربیت کنیم که افراد منفی را از زندگیمان دور سازیم . معمولا ما فراموش می کنیم که تحت تاثیر افرادی که با آن ها کار می کنیم ،رابطه اجتماعی داریم و وقتمان را باآن ها می گذرانیم ،هستیم . راه حل این موضوع بسیار ساده است . خود را با آن دسته افراد که دوست دارید به مانند شان باشید ،احاطه کنید . روانشناسان ثابت کرده اند که ، حتی ” معاشرت عادی ” با افراد خرده گیر و عبوس برای خراب کردن همه فرصتهایمان جهت موفقیت کافی خواهد بود . پس ، شروع به تغییر محیط اطراف خود نمائید با اندیشیدن درباره ی افرادی که دوست دارید مانند آن ها باشید ، خواه این افراد زنده باشند ، خواه متعلق به گذشته . درباره ی قابلیت هایی در آن ها که برایتان مورد احترام هستند فکر کنید و بر قالب ریزی خود براساس خط مشی آن ها متمرکز شوید . با آنهایی که در زندگیشان به جایی رسیده اند ،مشورت کنید . هر چه می توانید در مورد آن ها مطالعه نمائید و بیاموزید تا با آنها از لحاظ ذهنی مطابق شوید . این سفر شگفت انگیز را از طریق مثبت گرایی شروع نمائید ، در خواهید یافت که انسان های منفی از دورتان کنار می روند و برنده ها به سویتان جذب می شوند .

بنابر این ، به محض اینکه شروع به معاشرت با افراد مثبت کردید،سفرتان از میان آرامش و تکامل آغاز خواهد شد. هر عمل مثبتی که درراستای اهداف و آرزوهایتان انجام می دهید ،توانایی شما جهت رسیدن به ایده آل هایتان را افزایش می دهد . هیچ گاه منظره ی رویایی خود را گم نکنید . این کاملا بسته به شماست که هر روز ، پاداش رسیدن به هدف را به خویش یاد آوری نمائید . مطمئن باشید همان چیزی را درو خواهید کرد که کاشته اید !

” شما همان چیزی هستید که همواره به آن می اندیشید .”

برگرفته از کتاب : قدرت فکر مثبت ” چگونه مثبت بیاندیشیم ؟”” 42 راهکار طلایی موفقیت نامحدود “
نوشته ی: پراوین ورما
مترجمان : هادی پورآبکنار ،نیما حاجبی ،محمد رضا خانزادی
انتشارات سما